keskiviikko 13. heinäkuuta 2016

Ratkaisu istumatyötä tekevän kaikkiin ongelmiin

Koutseina törmäämme lähes päivittäin ns "länsimaalaisiin" liikkuvuus ongelmiin. Syy miksi kutsun niitä "länsimaalaisiksi" on yksinkertaisesti se että länsimaissa vietämme suurimman osan päivästä istuen.

Väitän että länsimaissa suurin osa tuki- ja liikuntaelin ongelmista ovat korjattavissa ja ennaltaehkäistävissä aktiivisuudella. Sen sijaan että hankimme itsellemme paremman, entistä tukevamman tuolin niin suosittelen yksinkertaista taukojumppaa. Se vie aikaasi n 10min. Jos katkaiset työtuntisi 10 min aikaisemmin ja teet jumpan, niin takaan että seuraava työtunti on taas tehokkaampi ja tuloksia näkyy hetken ajan päästä myös treeneissä.

Moni istumatyötä tekevä kärsii selkä- ja niskaseudun kivuista sekä olkanivelen liikkuvuuden rajoituksista. Syy siihen on yleensä lihaksiston takaketjun inaktiivisuus ja etuketjun aktiivisuus. Toisinsanoin lihasketjujen aktiivisuuden välillä on epätasapaino. Monestihan sitä ajattelee että jos lapojen seutu on jumissa niin sitä pitää venytellä. Syy miksi lapaväli on jumissa on juuri inaktiivisuus joka vetää olkapäätä eteenpäin ja täten venyttää lapaseudun lihaksia ja kiristää rinnan seudun lihaksia. Tästä johtuen kipu tuntuu juuri siellä alueella missä lihakset ovat kroonisessa venytystilassa. Siksi  parempi vaihtoehto on venyttää rinnan seutua ja aktivoida lapojen toimintaa.

Käy tsekkaamassa Basementin jumppa joka ratkaisee KAIKKI toimistotyöntekijän ongelmat kerralla. Oli ongelmasi liikkuvuusrajoitukset, kivut, sydänsurut tai rahahuolet, niin näillä ohjeilla KAIKKI ratkaistaan.



Mikäli ette vielä ole kuulleet niin olemme ehdolla Positiivarit ry:n ja Havis Amanda nuorkauppakamarin Helsingin Positiivisin 2016 äänestyksessä Lastensairaalan Supersankarit- tempauksen johdosta. Käykäähän kaikki antamassa äänenne linkistä http://www.havisamanda.com/Suomeksi/Projektitoiminta/Positiivisin-Helsinkilainen-2016#.V4Yp19eIOu4 .

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti